Antoni Karwowski

Antoni Karwowski w latach 1977–1983 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Artysta intermedialny, performer, malarz, kurator i niezależny wykładowca. Autor książki "Sekretna czerń mleka - performance". Uformowaną aktywność artystyczną rozpoczyna w końcu lat siedemdziesiątych. Od 1982 związany ze środowiskiem szczecińskim. Współtwórca i kurator wielu cyklicznych międzynarodowych projektów i festiwali, m.in. Gaja – Cztery Żywioły (1992–1994), Trawnik (1995–1999), Art Migration (2000–2003), Private Impact (2002–2004), Performance - Intermedia (2005–2011). Realizował swoje projekty w wielu ważnych dla sztuki miejscach, min: "Grace Exhibition Space" - Nowy Jork, Biennale Gwangju - Gwangju (Korea), Centrum Kultury Współczesnej (CCCB) - Barcelona, "Platoon Kunsthalle" Berlin, "New Zero Space" - Yangon (Birma), "EMMA" Muzeum Sztuki Współczesnej - Helsinki, "Pałac Sztuki" - Neapol, "68elf gallery", Kolonia (Niemcy), Bałtyckie Biennale Sztuki Szczecin, "Mobius gallery", Boston. Prace malarskie prezentował m.in. na wystawach w muzeum w Rosario )Argentyna), "Bridge Ost-West" (Belgia, Holandia, Niemcy), "Gaia Cztery Żywioły" Gerlesborg (Szwecja), "Waiting" (Aarhus – Dania), "Ultramarine" - Greifswald (Niemcy), „Rhythm and blue”, Galerie Anders, Lünen (Niemcy), Galerie Reimus , Essen (Niemcy), Ostholstein Museum w Eutin (Niemcy), Obrazy i obiekty, galeria “Forum", Leverkusen (Niemcy), Galeria Miejska, Nakskov (Dania), "En Garde Gallery", Aarhus (Dania), “Fine Art Gallery" - Trollhattan (Szwecja), XIV, XV Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie, Rheinmuseum, Emmerich (Niemcy), “Nagra malare" Vanersborg (Szwecja).

"Poprzez malarstwo staram się zdefiniować jaśniejszą stronę swojej natury".

 

Swoboda z jaką Antoni Karwowski operuje kolorem stanowi o sile wyrazu jego malarstwa. Obcując z jego obrazami zauważymy, że jesteśmy wprowadzani w świat intensywnych emocji i niespodziewanych doznań estetycznych. Andrea Fink, Dortmund Obrazy Antoniego Karwowskiego intrygują, uwodzą, ich odbiór wymaga czasu, bliższego kontaktu, dopiero wtedy odsłaniają pełną gamę użytych środków. Hartvig Hansen, Aarhus Siłą tego malarstwa, poza świetlistym kolorem jest bogactwo niedopowiedzeń, szczególna wielowarstwowość, przez co obrazy Antoniego Karwowskiego są dalekie od prostej, jedynie dekoracyjnej funkcji."

Susanne Graff, Berlin